Jobstudent Ago Jobs & HR Inhouse

Ik ben een tweedejaarsstudent in Office Management aan de Erasmushogeschool te Brussel. Aangezien ik dit jaar geen stage heb gelopen zal ik jullie iets meer vertellen over mijn studentenjob, namelijk bij Ago Jobs & HR In-house. 

Ago Jobs & HR is een interimkantoor dat zowel kantoren heeft in België als in Frankrijk. Ze helpen zowel studenten en werkzoekenden die op zoek zijn naar een job als bedrijven die op zoek zijn naar personeel. Ons bureau is gelegen naast de metrostation Belgica, in Molenbeek. We werken voornamelijk voor Proximus en ING. Het kantoor is gelegen in het gebouw van Proximus zelf, maar wij hebben een appart ruimte voor ons. Het is klein, we werken daar maar met 3 personen per dag, maar in totaal zijn we met 6. Er is één vast consultant en vijf studenten die de hele week komen werken. 

Er wordt van ons verwacht dat wij mensen gaan recruteren voor bij Proximus en ING. Maar dit wilt niet zeggen dat ze direct voor Proximus zelf gaan werken, het kan zijn dat ze gedurende een bepaalde periode bij Luminus starten. Aan de hand van de vacature die wij gekregen hebben, moeten we op de website van de VDAB gaan zoeken naar mensen die steeds werkzoekend zijn. Er zijn wel een aantal criteria te respecteren. Als we een kandidaat vinden moeten we zijn gegevens in een lijst zetten en nadien opbellen in verband met de vacature zelf. Indien de kandidaat in aanmerking komt met het profiel, maken we een afspraak zodat ze kunnen langskomen voor een sollicitatiegesprek. Wat wij doen is vragen dat ze vroeger komen zodat wij hun kunnen klaarmaken voor het echte sollicitatiegesprek. Dit gebeurd dan aan de hand van een rollenspel. Dit moet continu gedaan worden zodat we een maximum kandidaten kunnen recruteren. Dit is de taak die ik elke dag uitvoer. 

Dit is een heel leuke job! Het is misschien in hetzelfde bedrijf maar een nieuwe kantoor, dus was het een nieuwe uitdaging voor mij. Ik kan ook een verlegen persoon zijn en dankzij deze job kan ik er echt over gaan en ik vind dit juist erg leuk. Ik krijg veel verantwoordelijkheden en daardoor voel ik mij ook belangrijk binnen de team. Ik kom goed overeen met iedereen, het zijn leuke collega’s. 

Casa Elllul….A Small Luxury Boutique Hotel

Huseyn Ali Ahadov (left) & Alessandro Mazolla (right)

My name is Ronahi Hejjo and I am 20 years old. I am in my second year of my Bachelor of Office Management at Erasmus University College in Brussels. Thanks to this school I got the opportunity to do my internship abroad and to get an international experience.

I did my internship in a small luxury boutique hotel called Casa Ellul. It is situated in Valletta, the capital of the Republic of Malta, an island in the Mediterranean Sea. Casa Ellul is owned by 5 generations over 100 years. This hotel was first an house that was bought by textile merchant Vincenzo Formosa in 1837. In 1846 Vincenzo got married and had two daughters, Giovanna and Rosaria. 

The eldest daughter, Giovanna, got married to a wines and spirits merchant Fortunato Ellul. They had a son, Antonio. After Giovanna died Fortunato married her sister Rosaria, but sadly they had no children together.

Fortunato Ellul, founder of ‘Ellul Wines and Spirits, opened his first shop producing spirits such as anisette and other liquors. The second shop was run by his only son Antonio Ellul who also started importing spirits and wines. “Ellul Wines & Spirits” is now owned and run by their great-grandchildren Matthew and Andrew Ellul, who also own the original house/hotel Casa Ellul.

Casa Ellul proudly hosts 9 personalised suites, each of which is a combination of the past and the future when it comes to style, achitecture, design and decor. 

During my internship I worked at the reception and at the restaurant of the hotel. My main duties for the restaurant were doing the breakfast service by assisting guests to their table, taking orders, passing on the orders to the chef, putting data of the guest in the system and printing the receipt to put it in their folio. Main duties at the reception were filling in the reservation forms, putting the data in the system and doing the transactions. 

As hospitality is very important for this hotel I did my best when I was assisting and welcoming the guests. Since the guests are at vacation in Malta they needed more information about what they can do and where, so, searching and passing on the information to the guests was also important.

Syntra Brussel. Vollenbak vooruit!

Ik ben Steve Metra, een tweedejaarsstudent Office Management op de Erasmushogeschool in Brussel. In het kader van het vak Stage & POP kreeg ik de missie om 6 weken stage te lopen bij een zelfgekozen bedrijf, om mijn competenties, ervaringen en kennis te verruimen. Ik kreeg de gelegenheid om mijn stage te lopen bij SYNTRA Brussel.

SYNTRA Brussel is een Nederlandstalig opleidingscentrum waar verschillende opleidingen worden aangeboden voor jonge ondernemers in spé.

logo Syntra Brussel

 Ik heb stage gelopen op twee SYNTRA Brussel campussen. De eerste drie weken was ik op campus Ukkel, waar ik zowel mijn communicatieve als ICT-vaardigen kon toepassen en versterken.

Mijn takenpakket bestond uit: 

  • Bijwonen van meetings
  • Notuleren bij een meeting
  • Het schrijven van verslagen
  • Updaten van docentenlaptops
  • Bevraging opstellen naar het welbevinden van cursisten
  • Overdragen van een vragenlijst naar een nieuw platform
  • Aanpassen van brochures
  • Werken met SurveyMonkey
  • Versturen van mails
  • Telefoneren
  • Verhuizing
  • Klasseren en labellen van dossiers
  • Archiveren

De laatste drie weken was ik op Tour & Taxis, waar ik mijn taalvaardigheden en Microsoft kennis         kon toepassen.

Mijn takenpakket bestond uit: 

  • Bijwonen van meetings
  • Notuleren bij een meeting
  • Het schrijven van verslagen
  • Updaten van docentenlaptops
  • Versturen van mails
  • Opnemen van telefoonoproepen 
  • Maken van PowerPoint presentaties in het Nederlands, Engels en Frans
  • Vergelijkingen maken op Excel
  • Opzoeken van informatie –> websites en Linkedin
  • Schrijffouten, structuurfouten nakijken en feedback geven
  • werken met programma (maatwerk) voor het wijzigen van website

Ik heb de gelegenheid gehad om met verschillende mensen samen te werken o.a. de adjunct-directeur, operationeel en campus manager, facility manager, financieel manager en competentiecoach. Door te werken met deze mensen heb ik heel wat bijgeleerd. Ik weet nu dat de facility manager niet alleen verantwoordelijk is voor het gebouw, maar ook voor de verhuizing zelf. Stage lopen op deze twee verschillend campussen heeft me geleerd om flexibel te zijn. Ik kan me verplaatsen en kan tewerkgesteld worden op verschillende plaatsen zonder enige probleem. Ik ben een heel verlegen persoon, maar tijdens deze stage heb ik geleerd om meer open te zijn op sociale vlak. Ik kreeg de kans om bepaalde competenties te versterken, door er gebruik van te maken en open te staan voor zowel goede als minder goede feedback.

Office Management op Erasmus

Office Management op Erasmus

Dit jaar is mijn 3e jaar Office Management op de Erasmushogeschool. In het secundair onderwijs ben ik begonnen met de richting Handel. Snel heb ik opgemerkt dat wiskunde niet mijn sterkste vak was. Wat ik wel goed in was waren de talen. Ik voelde van mezelf ook dat ik liever in de taallessen zat dan de andere lessen. Daarom heb ik dan ook gekozen om verder te gaan in de richting van Handel-Talen in plaats van Handel. De opvolger van Handel-Talen is Secretariaat-Talen. Deze studierichting richt zich op uitgebreide secretariaatsfunctie van het bedrijfsleven en de administratieve diensten. Zakelijke communicatie zowel in het Nederlands als het Frans en Engels werd ons aangeleerd. Ik kreeg ook basislessen van Duits. Ook het Microsoftpakket werd ons aangeleerd. Namelijk Word, Excel, Acces, Powerpoint en Publisher. De logische opvolging van Secretariaat-Talen is Office Management. Ik had natuurlijk voor een andere studierichting kunnen gaan zoals velen doen maar ik deed dit heel graag.

Ik was toen geïnteresseerd in twee scholen, namelijk Odisee en Erasmushogeschool Campus Bloemenhof. Beiden hadden een openlesdag, waar ik naartoe ben gegaan en koos dan uiteindelijk voor Erasmus. Mijn keuze kwam in groot deels dankzij de programma en de taaldocenten die toen aanwezig waren.

Toen ik de verschillende lessen van Office Management begon, merkte ik al snel dat ik al veel had gezien in het secundair onderwijs. Ik voelde toen veel dankbaarheid naar mijn oud-leerkrachten van secretariaat en IT. In het secundair onderwijs was Duits verplicht. Op de hogeschool mocht ik kiezen tussen Duits en Spaans. Ik heb voor Spaans gekozen. Men zou denken dat het makkelijker zou zijn geweest om gewoon door te gaan met Duits, maar het is geen taal dat mij aanspreekt. Ik heb al altijd Spaans willen leren, omdat het samen met Frans de mooiste taal is die er bestaat volgens mij. Organiseren/plannen doe ik ook heel graag. Daarop heb ik ook een agenda waar ik mijn programma gestructureerd in zet. In 2OM kregen we als project in het vak Projectmanagement (=Travelmanagement) om in groep een citytrip te organiseren voor alle leerlingen van 2OM. Een ander project dat ik heb moeten organiseren in een groep was de OM DAY. Beide projecten vroegen om een nodige teamwork, stressbestendigheid en enthousiasme.
Elk jaar kregen we de kans om stage te lopen. Dit is een zeer goede voorbereiding voor beroepsleven.

    

Werken bij IP Store

Voor het vak Stage & POP kregen we de opdracht om 6 weken stage te lopen in een bedrijf naar eigen keuze. Jammer genoeg ik heb dit jaar geen stage maar heb wel 4 weken gewerkt. Ik werkte van woensdag tot vrijdag en zo 4 weken lang. Het bedrijf is gevestigd in Industrielaan 65, 1070 Anderlecht. Het is een klein bedrijf dat overgekocht werd in 2008 door Bernard De Longueville. Inmiddels bestaat het bedrijf 40 jaar. IP Store verkoopt banden en toebehoren van motorfietsen.

Ik nam om 7:00 uur de trein richting Brussel-Zuid en vanaf daar nam ik de bus 78 Humaniteit. Na 7 haltes kom je aan de halte Vaartdijk en recht voor je, ziet u het bedrijf.

Elk ochtend werd de deur open gedaan door mijn baas Bernard De longueville. We groeten elkaar en praten een beetje bij en vervolgens meteen aan het werk.

De middag pauze is van 12:00 uur tot 13:00 en je bent vrij om in de middag eten te gaan kopen. Ik nam pauze met de magazijnier en vond het gezellig om met hem pauze te nemen omdat het een vriendelijke man is.

Hoe ging ik te werk? Ik start de computer op en de printer, vervolgens meld ik mij aan op Sage en open ik de webbestellingen. De bestellingen zijn op datum gesorteerd wat dus gemakkelijk voor mij was. Klanten bestellen via de site en die bestellingen komen dan terecht op Sage. Wanneer ik een bestelling open, controleer ik eerst of de banden of andere toebehoren wel beschikbaar zijn in onze garage. Daarna print ik de bestelbon, etiket en de verzendingsticket. Automatisch wordt het bestelbon veranderd naar een leveringsbon in het systeem. De bestelbonnen moet ik sorteren op leverancier. De bestelling worden geleverd door GLS, DPD of de klant kan het zelf ophalen. Ten slotte neem ik de bestelbon en geef ik het aan onze magazijnier die daarna de bestellingen klaarmaakt. Rond 15u30 – 16:00 uur komt de vrachtwagen van GLS en DPD.

De woensdagen waren echt de drukste dag omdat je steeds de telefoon moet opnemen en de steeds heen en weer gaan om de bestellingen aan de magazijnier te geven. Op het einde van de dag ben je gewoon kapot en daarom is het belangrijk om stressbestendig te zijn. Soms waren er klanten die onbeleefd waren aan de telefoon maar ik antwoordde hun beleefd en aardig.

Ik begon van 8u30 tot 17u30 en op vrijdag van 8u30 tot 16:00 uur.

 

Bedankt voor uw aandacht.

Social Media: Mon Stage à l’hôtel Holiday Inn Brussels-Schuman

Cher lecteur, chère lectrice,

Bienvenue sur mon post. Je suis Sara et dans le cadre de mes études j’ai effectué mon stage de cette année scolaire à l’hôtel Holiday Inn Brussels-Schuman qui se situe au cœur du quartier européen. Avec seulement 64 chambres, HIBS est le l’un des hôtels les plus petits de la région. Holiday Inn appartient à Candor, une entreprise de bien immobilier. Il est donc le propriétaire de la propriété et a choisi le groupe PREM pour gérer l’hôtel. PREM Group est une société internationale de gestion hôtelière exploitant plus de 50 établissements dans 5 pays différents.

À l’hôtel j’ai été engagé comme assistante du manager général. J’ai dû donc l’assister durant ma période de stage de 6 semaines. Chaque jour était différent car j’effectuais plusieurs différentes tâches. À la réception on m’avait préparé une étagère avec mon écris dessus. Mon paquet de tâches était plutôt varié, ce que j’appréciais. Mais la plupart du temps je travaillais sur l’ordinateur avec l’aide d’un deuxième écran pour avancer plus vite et travailler plus efficacement.

Durant le stage j’ai dû respecter les critères vestimentaires. Le personnel doit porter un uniforme que l’hôtel leur en procure mais vu que moi j’étais là que temporairement entant que stagiaire, je n’avais donc pas d’uniforme. Cependant je devais me vêtir d’un pantalon classique soit noir soit gris foncé, avec des chaussures classiques et d’une chemise blanche accompagnée d’une veste classique noire. Je devais aussi m’attacher les cheveux à ce que les clients puissent bien voir mon visage.

Le manager général de l’hôtel organise une fois par moi un « after work drink » pour célébrer les progrès que chaque équipe a fait et pour renforcer les liens entre collègues de travail. L’hôtel existe entre plusieurs département avec chacun son responsable:

  • Front Office
  • Housekeeping 
  • Maintenance
  • General Management
  • Food & Baverage

L’avant dernier jour du stage, ma collègue et moi avons décider de leur offrir un petit cadeau d’adieu avec un petit mot écrit en plusieurs langues, car au sein de l’hôtel on communique avec plusieurs langues différentes.

Je termine ce blog en vous laissant admirer les photos de mon stage et de mes collègues!

Toutes les photos utilisées dans ce blog ont été prise par moi même, Sara Chaïmae Hbili avec mon smartphone et avec l’autorisation des personnes affichées.

Office Management 2, stage

Stage bij Gerry Weber

Het is eindelijk zover.
Mijn tweede stageperiode is voorbij. Ik heb dit jaar mijn stage gelopen bij Gerry Weber.
Gerry Weber is een kledingmerk dat bekend is over heel Europa voor hun mooie en elegante kledingstukken. Natuurlijk heb ik niet in hun winkels stage gevolgd maar in hun hoofdkantoor.
Ze zitten in de Trade Mart in Brussel, dicht bij de Atomium gelegen.

Tijdens mij stage heb ik bij Gerry Weber de mogelijkheid gekregen om ervaring op te doen als stagiaire op het werkveld van een Office Manager.

 

Gedurende de periode van zes weken (25 februari t.e.m. 5 april) heb ik bij Gerry Weber kunnen werken als stagiaire. Ik werkte daar van 9 uur tot 17 uur. Mijn takenpakket varieerde van dag tot dag en dit zorgde ervoor dat ik elke dag nieuwe vaardigheden aanleerde. Ik begon mijn dag met het opstarten van mijn computer en het nalezen van de binnen gekomen mails. Vervolgens maakte ik hiervan een lijst van alle taken die ik te doen had zodat mijn dag planning er deftig kon uitzien. Op kantoor waren er andere collega’s die altijd klaar stonden om mij te helpen. Hierdoor voelde ik mij onmiddellijk op mijn gemak in de onderneming. Het was voor mij zeer belangrijk om leuke collega’s te hebben omdat dit de hele sfeer van mijn stage opvrolijkte. Wat voor mij de grootse inspanning was tijdens mijn stage was het begrijpen van al hun interne computersystemen. Het was niet altijd gemakkelijk voor mij om met deze platforms zowel efficiënt als snel te kunnen werken. Maar na mijn eerste week stage en met al de hulp die ik van mijn collega’s kreeg, ging mijn werk zeer vlot.

Wanneer ik sommige dagen wat minder taken kreeg, ging ik naar mijn stagementor die altijd iets voor mij vond om bezig te blijven.

Tijdens mijn stage heb ik veel meer bij kunnen leren dan dat ik verwacht had, zowel taalkundig als op vlak van het werken zelf. Ik heb ook zelfstandig leren werken. Ik kan geen specifiek departement benoemen omdat ik bijna elke week in een ander sector werkte.
Ik heb zowel
in de financiële sector als voor de receptie, backoffice en de klantendienst gewerkt.

Het was zeer interessant om elke week van sector te wisselen. Op deze manier heb ik veel meer kunnen leren dan wanneer ik in dezelfde sector was gebleven.

Ik hoop dat mijn volgende stage even tof zal zijn en dat ik nog meer dingen zal leren betreffende de Office Management sector.

Actiris: versterking en ondersteuning

Hallo,

Ik werk ondertussen twee jaar als administratief bediende bij Actiris. Actiris is de Brusselse tewerkstellingsdienst die instaat voor het begeleiden en vinden van een aangepaste baan of opleiding voor de werkzoekenden. Actiris beschikt over één hoofdgebouw in Sint-Joost-Ten-Node en heeft daarnaast 19 agentschappen die zich in elke gemeente van Brussel bevinden.

In de agentschappen kunnen werkzoekenden terecht voor twee diensten. Werkzoekenden kunnen zich ten eerste online laten inschrijven bij de ‘inschrijvingsagenten’. Zij gaan de werkzoekenden inschrijven en her-inschrijven in de database van Actiris. Dit zorgt ervoor dat ze toegang krijgen tot verschillende werkaanbiedingen en diverse opleidingen.

Vervolgens zijn er ook tewerkstellingsconsulenten aanwezig in elke agentschap die op hun beurt de werkzoekenden na hun inschrijving gaan begeleiden naar het vinden van gepast werk of opleiding.

Zelf werk ik als inschrijvingsagent in het team ‘versterking en ondersteuning’. Dit wilt zeggen dat ik niet in één vast agentschap werk, maar dat ik elke dag in een verschillend agentschap ga werken. Ik ga bijvoorbeeld de maandag naar het agentschap van Jette en de dag erna naar het agentschap van Molenbeek, dit zorgt uiteraard voor veel variatie binnen mijn werk.

Verder versterken wij ook het Contact Center van Actiris op piekmomenten. Wij beantwoorden de binnen gekomen oproepen en proberen de werkzoekenden zo goed mogelijk te helpen.

 En derde en ook belangrijke taak binnen onze ploeg, is dat wij  de telefonische permanentie verzekeren. Dit wordt aanzien als de hulplijn voor al onze collega’s die zich in de agentschappen bevinden. Stel dat er iemand met een moeilijke vraag zit en niet weet hoe hij dit moet oplossen of aanpakken dan kan hij steeds naar onze vaste lijn bellen en wij helpen hem of haar met veel plezier verder.

Op de momenten dat de agentschappen gesloten zijn namelijk de woensdag en donderdag namiddag komen wij allemaal tezamen in onze lokaal gelegen in ons hoofdgebouw in de Astrotoren.

Onze ploeg bestaat uit 15 inschrijvingsagenten, 16 tewerkstellingsconsulenten, 1 administratief bediende en 1 verantwoordelijke. Doordat wij steeds op verplaatsing werken zien wij elkaar soms heel weinig. Toch probeert onze verantwoordelijke ons minimum 1 keer per maand te herenigen voor onze maandelijkse vergadering.

Ziezo, dit blogbericht geeft al een klein overzicht van wat ik allemaal doe op mijn huidige werkplek.

Meriem Ben Hammadi

Directeur generaal van Actiris

 

Internationale stage bij Palais Le Brun

Ik ben Wissal Bellaissaoui, tweedejaarsstudente Office Management aan de Erasmushogeschool in Brussel. De Erasmushogeschool heeft de studenten van het tweede jaar de gelegenheid gegeven om een internationale ervaring te beleven.

Ingang van het hotel Palais Le Brun

Ik heb stage gelopen in het hotel Palais Le Brun. Palais Le Brun is een hotel dat luxe, comfort en traditionele architectuur uit de zestiende eeuw biedt. Palais Le Brun is gesitueerd in het hart van het historische gedeelte van Valletta, slechts 10 minuten ver van het centrale plein.

Palais Le Brun is een familiebedrijf. Dit hotel bevindt zich in de tertiaire sector. Deze bedrijven willen met de verkoop van hun diensten winst maken. Palais Le Brun biedt 3 soorten diensten aan. De klanten kunnen genieten van het restaurant, het zwembad en de vergaderzaal.

Tijdens mijn stage heb ik gewerkt aan de receptie. Mijn voornaamste taken waren het ontvangen van de klanten, de check-ins en check-outs procedures bijhouden en de mailbox behandelen. Ik heb vaak contact gehad met klanten waardoor ik een correcte dienstverlening heb kunnen aanbieden. Daarnaast heb ik ook actief geluisterd naar de klachten en problemen van de klanten en ik bood hen voorstellen aan die op hun klachten waren afgestemd.

Alle conversaties werden gehouden in het Engels. Ik heb ook mijn computervaardigheden verbeterd. Palais Le Brun werkt met verschillende computerprogramma’s. Het systeem waar ik de klanten registreer tijdens de check-in procedure heet Survoy. Bovendien heb ik ook heel wat documenten gemaakt op Excel. Ik kreeg ook af en toe taken van de Hotel Manager zelf. Ik heb bijvoorbeeld een brochure gemaakt voor het hotel. Vervolgens heb ik ook de Guest feedback form gemaakt zodat de klanten hun mening over hun verblijf met ons delen.

Ook heb ik vaak de telefoon opgenomen om reservaties te boeken en hun gegevens op Survoy te zetten. Daarnaast heb ik ook bepaalde documenten geklasseerd op datum. Ik heb ook de reviews op Tripadvisor en Booking.com bekeken. Ik heb een verslag gemaakt over de negatieve commentaren en die dan doorgestuurd naar de Hotel Manager. Ten slotte heb ik ook facturen opgemaakt voor de klanten.

Ik kan concluderen dat de stage bij Palais Le Brun mijn prestaties heeft verbeterd. Ik kon aan mijn zwakheden werken. Deze ervaring heeft me zeker voorbereid op de toekomst. Ik heb nu een beter zicht op de arbeidsmarkt in het buitenland. Palais Le Brun is een aangename werk- en verblijfplaats. Ik zou zeker een kijkje nemen op hun website.

Opdracht Sociale Media

Ik ben Alexandra Hunter een tweedejaarsstudente Officemanagement. Ik ben een werkstudent. Naast deze opleiding werk ik fulltime bij het bedrijf Allianz.

Allianz België is gevestigd in Brussel aan het Debrouckèreplein. De organisatie telt meer dan 1000 werknemers en biedt producten aan in zowel levens-en schadeverzekeringen als ziekteverzekeringen. Allianz België is een belangrijke speler op de Belgische verzekeringsmarkt en werkt nauw samen met makelaars.

De dienst Employee Benefits is onderverdeeld in 3 diensten: de dienst Pay Out EB (betalingen), de Front Office (administratie en telefoon) en de dienst Employee Servicing (beheer). Ik werk voor de dienst uitbetalingen (Pay out Eb). Ons werk bestaat voornamelijk uit het uitbetalen van de groepsverzekeringen van onze verzekerden. We werken nauw samen met de hierboven vermelde diensten.

TEAM PAY OUT EB

Het team Pay Out EB bestaat uit acht personen. Elk van ons heeft zijn eigen specialisatie en doet de uitbetalingen dossiers. Twee personen van de diensten beheren de voorschotten. Dit kunnen sommige verzekerden vragen op hun groepsverzekering. Mijn twee collega’s verwerken de voorschotaanvragen en het beheer ervan. Twee andere collega’s van mij zijn gespecialiseerd in de dossiers overlijden. Dat is wanneer een verzekerde met een groepsverzekering bij ons komt te overlijden, en deze een overlijdensdekking heeft. Op dat moment hebben de begunstigden recht op de groepsverzekering van de overleden persoon. Als er meerdere begunstigden zijn moet er berekend worden waarop elke persoon recht heeft.
Vanaf een bepaalde som kan de groepsverzekering van een verzekerde uitgekeerd worden in kapitaal of in rente. Als de verzekerde kiest voor de uitbetaling in kapitaal dan wordt de totaliteit van de som (in één keer) uitgekeerd. Bij de uitkering in rente moet er berekend worden hoeveel er maandelijks moet worden uitgekeerd en voor
hoelang.Drie werknemers (waaronder ik) beheren de ontslagnemers. We verzenden brieven naar mensen die gestopt zijn met werken. Zij ontvangen een brief met 5 keuzemogelijkheden over hun groepsverzekering. Wij verwerken de verschillende keuzes van de ontslagnemers. Als ze het wensen kunnen ze hun groepsverzekering overdragen naar hun nieuwe werkgever. Ze kunnen eveneens hun contracten laten omvormen om van een overlijdensdekking te genieten, als ze deze niet hebben. De ontslagnemers hebben ook deze keuze om hun contracten bij ons ongewijzigd te laten. Een collega beheert ook de winnaars van de win for lifes. Hij doet de uitbetalingen aan de winnaars.