Be enterprising, bounce back, face reality, build together, be responsible. And last but not least: “respect”.

IMG_1969

Tot een aantal maanden geleden had Econocom als bedrijf vijf waarden. Maar sinds ze ‘Osiatis’ overgekocht hebben, besloten ze een zesde waarde toe te voegen.
Econocom wil als bedrijf waarde scheppen, maar wil ook nieuwe markten en nieuwe
benaderingen verkennen. 

Een andere waarde is ook weetgierigheid: kennis is volgens hen onontbeerlijk om te kunnen ondernemen. En wie zou het omgekeerde durven beweren? Ze volgen de verwachtingen van hun klanten, maar ook de ontwikkelingen van hun markten voortdurend op. Ze trachten eerst en vooral zichzelf grondig te kennen in alle mogelijke aspecten: sterke punten, zwakke punten en ook mogelijkheden. Het is volgens Econocom de kennis die hen in staat stelt om vooruit te kunnen zien, beslissingen te maken & ook tot actie over te gaan.

Veerkrachtig zijn is van enorm belang. Uitdagingen en hindernissen aangaan is cruciaal. Tegenslagen of moeilijkheden kom je overal wel eens tegen. Trek je lessen uit de moeilijkheden en tegenslagen die je tegenkomt.

Wees bereid om te delen: nauw samenwerken is essentieel. Wissel ervaringen, contacten en informatie met elkaar uit. Deel de gecreëerde waarde.

Wees ook verantwoordelijk: dit gaat niet alleen over de collectieve verantwoordelijkheid, maar ook over individuele verantwoordelijkheid bij klanten, medewerkers en leveranciers.

. (www.econocom.com)

Het viel mij tijdens mijn stage op dat de waarden echt vaak afgebeeld werden binnen het bedrijf. Op mijn eerste stagedag legde mijn stagementor er ook meteen de nadruk op… Ze zijn dus echt wel belangrijk!

Geef een reactie