Receptionist voor Protection Unit(Docks Bruxsel)

Mijn werkplaats

Ik, Grâce-kelly Bantu uit het 2de jaar Office Management, werk als receptionist voor de

shoppingcenter/winkelcentrum Docks Bruxsel die samen werkt met een security bedrijf. De naam van het bedrijf is ‘Protection Unit’ ‘te Limal.

Het is een vrij leuke plaats om rustig te gaan winkelen.
Mijn functie is vooral administratieve taken in orde brengen onder andere:

  • klanten inlichten
  • in contact komen met de management die Codabel heet,
  • rapporten opstellen, 
  • oproepen opnemen,
  • mails behandelen,
  • micro-oproepen doen
  • opleidingen geven aan collega’s in verband met procedures,
  • verantwoordelijk zijn voor de stock en de Welcome Desk.
  • Rond gaan in verschillende winkels waar nummers ontbreken om hun telefoonnnummer na te vragen en ze  te kunnen opslaan op ons website.

Ter aankoop van een bepaalde bedrag bieden wij 1 keer per week een gratis vervoer ticket van de Stib aan de klanten. Er zijn cadeaubonnen ter beschikking van de klanten die niet weten wat voor  geschenk geven aan iemand. Verder zijn we aangesloten aan een   partnerschap  voor de verdediging van olifanten er zijn fondsen die worden gedoneerd, daarom verkopen wij ook olifanten in de Welcome Desk gemaakt uit harst. Ik ben de eerste contact punt van de management en dispatching.

Ik ben van mening dat de gegeven taken van mijn werkplaats een goede oefening is voor mijn latere carriére omdat ik veel verantwoordelijkheden heb. Verder zou ik argumenteren dat het sociale aspect van Protection Unit mij heeft geholpen om volledig uit mijn schulp te kruipen en te leren communiceren met verschillende mensen.

De goede sfeer maak dat ik me thuis voel. Problemen worden altijd op een of andere manier opgelost.

Als je wat meer informatie wilt hebben over het bedrijf, twijfel dan zeker niet om een bezoekje te nemen op hun website https://www.protectionunit.com/

Very interesting first year of college

This past school year has been a very interesting one for me. The fact that I started at a new school without knowing anyone was kind of scary. I admit that I’m not really the sociable kind, I’m more like on my own unless I know the people I’m surrounded with. That’s why this past year has been really interesting for me, because I kind of got out of my comfort zone, and started socializing with other people. I also made new friends which I didn’t even think about when I first started school. That’s something really positive for me.

Also the fact that there was a pandemic during my first year at college was weird. Because I never imagined my college years to look like this. Being practically homeschooled, not being able to go to the campus to have my classes, to have some exams at home,… I never thought that all of those things would happen, but they did. And they managed to make me less want to study, and to be focused on my school work. That is because I can’t focus on my classes if I’m not in a classroom with a teacher teaching me. But in general this past year went well, so I’m not too bothered by it.

Erasmus Hogeschool is located near the high school that I went to. That means that my route to go from home to school hasn’t changed as much compared to 2 years ago. That’s one of the positive things about this school. This way I don’t have to wake up hours before the beginning of my classes to get to school. 

If you are interested in finding the perfect major for you I advise you to click here.

Onze campussen | Erasmushogeschool Brussel

source: erasmushogeschool.be

Mijn eerste jaar ervaring Office Management

Hi iedereen, mijn naam is Chaimae El Mokhtari. Ik ben een student Office Management in het eerste jaar aan Erasmushogeschool Brussel.

Waar te beginnen met dit schooljaar. Dit was een apart schooljaar, door corona kwam er dus een grote impact op het leven van een bachelor student. Al zeker aangezien dit mijn eerste jaar is en dit allemaal ook nog nieuw voor mij is. Net als vele andere studenten, werden bijna alle lessen online gegeven. Dit zorgt ervoor dat het sociale aspect grotendeels wegvalt, dit gaat dan zowel om het contact met de docenten als de medestudenten. De lessen en groepswerken werden georganiseerd via Teams.

Enkele vakken gingen wel door op campus. Het gaat om één of twee dagen maximaal in de week. Hiervoor werden de nodige veiligheidsmaatregelen zeker voorzien. Dit zorgde ervoor om fysiek contact met onze medestudenten te delen en zeker voor bepaalde vragen of uitleg van ons docent te krijgen. Maar zelfstudie blijft zeker aanwezig, naast de lessen zijn er natuurlijk ook verschillende taken in groepjeswerken om te maken.

Dit schooljaar heb ik voor het eerst de kans gekregen om stage te lopen. We kregen hiervoor de kans om zelf onze stageplaats te kiezen. Dit dient om een betere zicht te verkrijgen over de realiteit van het latere werkleven. Zoals alle andere studenten van het eerste jaar lopen we drie weken stage. Ik heb mijn stage mogen lopen bij de Vlaamse Gemeenschapscommissie, zij zijn bevoegd voor alle taken van de Vlaamse Gemeenschap in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De meeste examens gingen door op de campus. We werden verspreid in verschillende lokalen. Daarnaast gingen ook enkele examens online door, dat ging via de LockDown Browser. Hierop werd je gefilmd tijdens het afleggen van jouw examen.

Corona zorgde dit jaar voor wat beperkingen, dit was dus zeker geen gemakkelijke jaar voor zowel de studenten als docenten. Het had natuurlijk zowel zijn goede als slechte kanten maar laten we het positieve hiervan meenemen.

 

Mijn job als FASM bij Delhaize

Mijn job als FASM bij Delhaize

Op 1 februari 2021 werd ik om 9u in Kobbegem verwacht, op ‘Delhaize Valley’, het hoofdkantoor van Delhaize. Dit was mijn eerste dag in mijn nieuwe functie als FASM, Future Assistant Store Manager. Heel spannend, aangezien ik hiervoor 9 jaar lang zelfstandige ben geweest. 

Door de gevolgen van Corona was het tijd om een nieuwe weg in te slaan in mijn carrière en mijn keuze om bij Delhaize te starten was snel gemaakt. Er zit immers wel wat geschiedenis van Delhaize in mijn familie. 15 jaar geleden heb ik mijn eerste studentenjob gedaan bij Delhaize en zowel mijn grootvader als mijn moeder hebben bij Delhaize gewerkt. 

Delhaize staat voor kwalitatieve producten op een persoonlijke manier tot bij hun klanten te brengen. Ze geloven in de juiste balans vinden en genieten van het leven. Lokale Belgische producten in de kijker zetten doen ze maar al te graag. Ik sta volledig achter hun filosofie en ben fan van hun marketing campagnes. 

Als Assistant Store Manager ben je commercieel directeur van een supermarkt. De hele look van de winkel en uitwerking van de promoties zijn jouw verantwoordelijkheid. Ook ben je het aanspreekpunt van alle teamleaders en medewerkers binnen de winkel. Je bent de schakel tussen hen en de directeur. Dit wilt zeggen dat je heel dicht bij je mensen staat en hen ondersteunt waar nodig. 

Omdat dit toch een job is met wat verantwoordelijkheid verwachten ze bij Delhaize dat je eerst een jaar lang stage volgt voor je benoemd wordt en je winkel krijgt. Deze stage houdt in dat je alle afdelingen en departementen leert kennen binnen de winkels. Ik vind dit maar meer dan normaal, want hoe kan je een goede leider zijn als je niet weet wat je teamleden elke dag doen? 

Ondertussen ben ik 4 maanden bezig en heb ik al stages gevolgd in Fruit&Groenten, Bakkerij, Expertise en Onthaal. Elke maand verander ik van winkel en leer ik opnieuw ongelofelijk veel mensen kennen. Het is een job vol variatie met elke dag nieuwe situaties waarin je moet anticiperen. 

Na deze stages kan ik nu al met zekerheid zeggen dat ik heel tevreden ben met de keuze die ik gemaakt heb. Door zo veel jaren zelf een winkel te runnen, heb ik feeling op commercieel vlak en people management is altijd mijn sterkte geweest. Deze job is natuurlijk veel grootschaliger en dus een grote uitdaging om mij verder te ontwikkelen op deze vlakken. Ik kijk er enorm naar uit om nog meer bij te leren en zeker om al de ideeën die ik al heb opgedaan uit te werken in mijn winkel in de toekomst! 

JINT – vzw

Mijn naam is Merdie Marot. Ik ben een derdejaarsstudent Office Management aan de Erasmushogeschool Brussel. In kader van onze opleiding Office Management heb ik  vorig jaar de kans gekregen om stage te lopen bij Jint.

Jint is een Nationaal agentschap die de Vlaamse regering in 1989 heeft opgericht. JINT kreeg van daaruit de opdracht mee om de internationale mobiliteit en samenwerking van jongeren en jeugdorganisaties te stimuleren en te ondersteunen.

Ik liep stage met het centrale team. Het centrale team heeft als opdracht om algemene ondersteuning te bieden voor Jint. In het team werkte ik samen met 3 projectassistenten, een IT en logistieke medewerker. Mijn taken waren o.a. mails versturen naar collega’s of naar klanten om bepaalde informatie op te vragen. Ik moest ook helpen met documenten printen, scannen en kopiëren.

ik had ook de kans om bij andere afdeling te gaan werken om administratieve taken te verrichten. Het was een leuk team met een toffe sfeer.

Logo Jint

Stage Timesmore als Client Support

Hallo, mijn naam is Malhaury Delmeiren. Sinds 15 maart 2021 werk ik als stagiaire Client Support voor Timesmore. Timesmore is een zakencentrum opgericht in 2006 door mijn verantwoordelijke, Kristel De Prins. De voorbije 15 jaren is het zakencentrum gegroeid en telt het meer dan 20 bedrijven als klanten.

Ingang van het gebouw Timesmore

Alle klanten van Timesmore

 

 

Timesmore biedt verschillende diensten aan zijn klanten (die uiteraard bedrijven zijn):

  • Privé Kantoren met een helder zicht op het Saint Michel college of privétuin
  • Virtuele kantoren die toegang bieden tot een adres, een telefoonnummer en een zakelijke dienst
  • Een coworking ruimte waar bureaus toegankelijk zijn in een kalm en geventileerde ruimte
  • Een privétuin waar evenementen kunnen worden georganiseerd
  • Vergaderruimtes
  • Postbehandeling
  • Behandelen van inkomende mails en telefonische oproepen

In dit filmpje ziet u kort hoe mijn dag als receptioniste binnen Timesmore er uit ziet:

  • Elke ochtend komen we 30 minuten vroeger aan om het gebouw in orde te zetten voor de klanten. Hiermee bedoel ik alle lampen aanzetten, koffiemachine aanzetten, stoelen mooi plaatsen enzovoort.
  • Agendabeheer: elke dag houden we de agenda in het oog voor onze to do’s en reserveringen van vergaderzalen of afspraken
  • Postbehandeling: elke dag krijgen we post voor onze klanten of mijn verantwoordelijke. Deze moeten we sorteren en in de nodige postbakjes plaatsen.
  • Offertes analyseren voor toekomstige evenementen en dergelijke
  • Koffie of thee klaarmaken voor klanten
  • Strategie meeting met de team
  • Vergaderzalen klaarmaken voor klanten: het is van belang dat het nodige materiaal ter beschikking is tijdens de vergadering maar ook extraatjes zoals water, papier, koffie enzovoort
  • Telefonische oproepen behandelen
  • Voor vertrek: het in orde brengen van het gebouw voor het vertrekken

 

Stage Belfius 2021

Op maandag 22 februari 2021 ben ik begonnen met mijn stage bij Belfius Bank en verzekering. Het is een Belgische bankverzekeringsgroep gevestigd te Brussel.

Wij verwerken als team beleggingen de mails van agentschappen (rechtzettingen, fiscale en juridische vragen, schenkingen, algemeenheden, …), mails van notarissen in het kader van: overlijdensdossiers, slapende contracten en rappels voor hangende dossiers. Daarnaast zijn wij ook betrokken bij verschillende projecten: project in het kader van de wettelijke uitbetalingstermijnen, robotisering van het proces slapende contracten ect.

Stage lopen bij Belfius verzekeringen was voor mij een zeer leerrijke en leuke ervaring. Dankzij deze stage heb ik een inzicht gekregen in de bank sector, wat ze zo allemaal doen en hoe de organisatie in mekaar zit.

Deze stage gaf mij ook de opportuniteit om aan mezelf te werken. Ik heb nu minder stress om in een nieuw bedrijf stage te gaan lopen en ik durf nu nieuwe mensen aan te spreken. Doordat mijn stage digitaal was heb ik de kans gekregen om zelfstandig te werken, wat me meer zelfvertrouwen heeft gegeven. Ik kan meer dan wat ik dacht en heb de capaciteit om alleen aan de slag te gaan.

https://youtu.be/FUvLHxgmlig

Stage bij Belfius Insurance tijdens sanitaire crisis

Dag iedereen !

De zoektocht naar een stageplaats is niet altijd evindent et met de covid-19, was de zoektocht nog moeilijker. Maar uiteindelijk heb ik wel stageplaats gevonden. Dit jaar loop ik stage voor een periode van 3 maanden bij Belfius Insurance op het Rogierplein. Gedurende de hele periode zal ik op afstand werken, telewerk dus. Ik werk in de afdeling business insurance onder het departement support, operations & sanitation. We houdens ons bezig met het administratie van verzekeringen en nog meer. Mijn taken zijn bijvoorbeeld: schadeverledenattesen sturen naar agenten, brieven indexeren, bevestiging van verzekering sturen… Aan de hand van dit video, ziet u hoe mijn dagen eruitzien als een stagiaire.

NN Insurance Belgium

In mijn laatste jaar heb ik in tegenstelling tot de vorige 2 jaar gekozen voor een meer formele stage. Ik heb mijn stage gelopen bij NN Insurance Belgium, waarvan het kantoor is gevestigd bij het zuidstation in Brussel. 

NN staat voor ‘Nationale Nederlanden’ en is ook opgericht in Nederland. NN is tegenwoordig een groot internationaal bedrijf, ze zijn actief in 18 Europese landen en Japan. Het is een verzekeringsmaatschappij die ook een investeringstak heeft. 

De afdeling waar ik voor werk is employee benefits. Wij houden ons bezig met  groepsverzekeringen en levensverzekeringen. Mijn team bestaat uit 12 mensen en er heerste een fijne, collegiale sfeer. 

Tijdens mijn stage werkte ik voornamelijk thuis vanwege Covid-19. Ik ben een paar keer op het kantoor geweest, waar ik mijn laptop heb gekregen en ook een opleiding telefonie. In het filmpje geef ik een rondleiding van het kantoor en heb ik een kleine voorstelling van een werkdag op het kantoor gemaakt.

Stage bij Buda Agency

Hallo ik ben Alicia Minne laatstejaars student Office Management. Ik heb stage gelopen bij Buda Agency, een bedrijf in de marketing sector. Het kantoor bevindt zich in Vilvoorde, in een gebouw die 647 (op zijn Engels uitgesproken six four seven) heet. In het gebouw zijn er ook andere bedrijven aanwezig. Vaak gaan die bedrijven samen werken op projecten door elk hun expertise bij te dragen. Buda is meer gefocust op activeren van merken of bedrijven. Meestal doen ze dat door monsters uitdelen: sampling, maar het kan alle vormen nemen. In mijn video geef ik een rondleiding van het kantoor en toon ik een paar projecten waar ik heb mee kunnen werken.