PwC is dik oké!

Hallo, hier ben ik weer!

Ik beloofde jullie te laten weten hoe mijn eerste jaar als werktrajecter afgelopen is. Goed nieuws! Ik heb dit goed afgerond en mag nu trots zeggen in het tweede jaar werktraject office management te zitten.

Zoals ik jullie in mijn vorig blogbericht reeds vertelde werk ik bij PwC als management assistant, wat PwC in detail doet kun je terug vinden op de website: www.pwc.be. Aangezien we weer een jaartje verder zijn, is mijn takenpakket alweer uitgebreid. Momenteel werk ik, nog steeds, voor de partner verantwoordelijk voor management consulting finance. Hij heeft sinds juli vorig jaar echter een nieuwe uitdaging gekregen en is nu verantwoordelijk voor het volledige consulting department. Een fijne twist met nieuwe uitdagingen, ook voor mij.

isolated view of a hot pink “To Do” list

Maar hoe ziet mijn werkdag er nu eigenlijk uit? Ik begin alvast met het afzetten van mijn twee kindjes, eentje op school en eentje in de crèche. Rond 9 uur kom ik toe op kantoor, de eerste dagtaak bestaat eruit door mijn mails te gaan om binnengekomen taken per prioriteit te rangschikken. Nadien probeer ik in de aangegeven volgorde mijn to-do lijstje af te werken. Uiteraard krijg ik vaak tussendoor telefoon of komen er mensen aan mijn bureau iets vragen. Deze zaken probeer ik toe te voegen aan mijn to-do lijstje, ook in functie van hun prioriteit. Ik probeer de mensen steeds op een correcte manier verder te helpen. Lukt dit niet schakel ik hulp in van een collega en omgekeerd (mijn fantastisch team management assistants zie je tussen de foto’s.).

Op sommige dagen zijn er vaste calls of vergaderingen waaraan ik moet deelnemen en notulen moet maken. Verder maak ik diverse rapporten op voor het management team, dit ook op vaste momenten in de week. Mijn dag bestaat dus steeds uit een aantal vaste elementen en enkele verrassingen. Dit laatste houdt mijn job boeiend en interessant, daarom kom ik al 3 jaar, elke dag, met een lach werken en ben ik elke keer opnieuw benieuwd wat de dag zal brengen.

Ohja, ik laat jullie snel weten hoe het tweede jaar voor mij afgelopen is en welke spannende veranderingen er op professioneel gebied weer aangebroken zijn. Tot snel!