Regioassistente bij Familiehulp in Brussel

Goeiedag! Mijn naam is Nora Khechari en ik werk al 8 jaar bij Familiehulp in Brussel als regioassistente. Sinds vorig jaar ben ik ook studente binnen het werktraject Organisatie & Management. Daarbovenop ben ik sinds kort mama geworden van een prachtig meisje, die nu twee maanden oud is! Dit jaar was voor mij dus een echte uitdaging. Momenteel geniet ik van mijn moederschapsverlof, maar ik geef je graag een beschrijving van mijn toffe functie binnen Familiehulp, die ik nu hard moet missen!

Ons kantoor is niet groot: een open space, een keuken, toilet en ruimte om te eten/vergaderen. Kasten die strategisch hier en daar geplaatst werden en een printer. Meer hebben we ook niet nodig.

Als regioassistente ben ik verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het kantoor. Bestellingen plaatsen, facturen laten goedkeuren, agenda’s beheren, vergaderingen organiseren, presentaties maken, post verdelen en  collega’s ondersteunen zijn sommigen van mijn taken.

Daarnaast ben ik coördinator van ons dagverzorgingshuis voor senioren in Brussel. De naam is minder boeiend dan het lijkt. Het is een ontmoetingsplek voor mensen die uit hun isolement willen geraken, nieuwe mensen willen ontmoeten of gewoon nieuwe dingen willen leren en doen met anderen. Schilderen, wandelen, zingen, petanken, we doen het allemaal . Mijn functie binnen het dagverzorgingshuis is gericht op creativiteit en communicatie. Hier werk ik mee bij het opmaken van de activiteitenkalender, bewaak ik de goede sfeer van de groep en zoek ik altijd naar nieuwe uitstappen om onze klanten te entertainen.

Ik ben sinds een paar jaar ook sleutelpersoon voor Marketing. Samen met mijn collega’s van Marketing maken we leuke foto’s, folders, persartikels, en affiches. Laatst lieten we een bakker mooie Familiehulp-cup cakes maken voor ons 70-jarig bestaan. Ze werden geserveerd op ons groot feest, waar ik trouwens ook aan heb mogen meewerken.

Ook ben ik tussenpersoon voor onze Digitalisering. Vooraleer mensen naar IT stappen, probeer ik als tussenpersoon het probleem op te lossen. Werkt je Smartphone niet meer? Komen je mails niet meer binnen? Doet je pc het niet meer? De eerste stap is altijd het toestel herstarten. Als ik het probleem niet kan oplossen, stuur ik de vraag door naar onze eerste lijn IT.

Iedere dag is anders, wat mijn job spannend en interessant houdt. In het algemeen kom ik binnen op kantoor rond 9u, daar behandel ik eerst mijn mails en bekijk ik of er belangrijke zaken moeten geregeld worden. Afhankelijk van de to-do’s, blijf ik de namiddag op kantoor of breng ik een bezoek aan ons dagverzorgingshuis. Daar ontvang ik de nieuwe klanten en stel hun contracten op. Daarna is het tijd voor een praatje, totdat iedereen naar huis gaat. Even opruimen en we sluiten onze dag af!

Zoals je kan lezen, heb ik veel vrijheid in mijn job. Ik stel zelf mijn prioriteiten en stem mijn agenda er op af. Het zijn soms lange dagen, maar het geeft o zo’n voldoening! Ik zou geen andere job of werkgever willen. 

Wil jij ook deel uitmaken van het Familiehulp team? Kijk dan alvast naar de openstaande vacatures

Groetjes,

Nora Khechari