Stage Inhouse Call Start People

Dit jaar heb ik er voor gekozen om stage te lopen bij Start People, meer bepaald Start People Inhouse Call. Inhouse betekent bij de klant zelf werken. In mijn geval, bij IPG. Dus, er is effectief een kantoor van Start People aanwezig in het gebouw van IPG. De reden waarom we bij de klant werken is omdat er te veel klanten zijn.  Als we bij de klant zelf werken, hebben zij het geluk van consulenten in huis te hebben die een gespecialiseerde HR-dienstverlening op maat van het bedrijf & een snellere service aanbieden.

IPG is het grootste contactcenter in België, die met verschillende klanten werkt zoals Nike, Proximus, VOO, BMW, Alpha Crédit, Zalando etc.

Het is leuk om Inhouse te werken, omdat je in hetzelfde gebouw als je uitzendkrachten werkt, dus je krijgt dagelijks minstens 5 personen over de vloer met allerlei vragen.

Mijn werkdag begon om 8u30 & eindigde om 17u. Om 12u30 kreeg ik een uur pauze en kon ik lekker in de lounge of in het bedrijfsrestaurant lunchen. Gedurende 6 weken heb ik in een redelijk klein bureautje gewerkt. Er kunnen maximum 6 personen werken, waaronder mijn 2 collega’s, mijn 3 concullega’s & ik. Tussen mijn werkplek & die van mijn concullega’s is er een scheidingswand. Ik ben niet zo een voorstander voor kleine ruimtes, dus ik had soms wel eens nood aan een pauze van +- 10 min. Het probleem is ook dat je niet al te veel plaats hebt om te werken en zaken naast jou te leggen etc.

Mijn takenpakket was heel repetitief, maar toch wil ik het graag met jullie delen. In het begin heb ik gedurende een lange tijd aan een Excel-document gewerkt. Ik heb namelijk de dossiers (op het intranet) van elke uitzendkracht moeten controleren. Dit waren er meer dan duizend.

Voor je bij Start People ingeschreven wordt als uitzendkracht, wordt je dossier opgemaakt in Carerix (een software dat Start People gebruikt om iedereen in te zetten die werkzaam is bij SP, maar ook diegene die op gesprek zijn gekomen en niet weerhouden zijn geweest). Hier moet een CV, een schriftelijke test, een administratieve test, een rollenspel & een kandidaat rapport in staan. Ik moest in het Excel-document noteren of die vijf zaken aanwezig waren of niet. 

Naast dat, heb ik enkele documenten geklasseerd in mappen, een Power Point gemaakt voor een infosessie, een vacature herschreven, de juiste personen matchen aan een vacature, mensen telefonisch gescreend, afspraken geregeld, sollicitatiegesprekken bijwonen etc. Indien de kandidaten mochten starten, moesten er nog vele zaken in orde worden gebracht. Ik moest ze inschrijven in iForce (een software dat Start People Inhouse gebruikt om alle uitzendkrachten in te schrijven), een andere afspraak regelen voor administratieve zaken in orde te brengen etc.

Ondanks deze rustigere periode bij Start People, heb ik toch wel iets bijgeleerd en kijk ik uit naar mijn volgende stage.