Student job/weekendwerk

Albert Heijn Sint-Truiden

Bedrijfsinfo

Hoofdactiviteit Sector (Missie & Visie)

Albert Heijn https://www.ah.be/

(kortweg AH) is een Nederlandse supermarktorganisatie die eigendom is van Ahold en als hoofdactiviteit etenswaren verkoopt aan een lage maar redelijke prijs. Hun doel is eigenlijk om zoveel mogelijk klanten aan te trekken en hun producten aan een goede prijs te kunnen verkopen. Albert Heijn is een supermarktketen die goederen verkoopt aan de consument. Deze goederen worden allemaal aan zeer lage prijzen verkocht. De consument is zeer tevreden over het rijke assortiment dat Albert Heijn in de winkel heeft liggen.

De dienst die de supermarkt aanbiedt is het feit dat het personeel de consument zo goed mogelijk zal helpen waar het nodig is. Ook bieden ze je verschillende betaalmogelijkheden aan. Albert heeft zoals eerder gezegd een rijk assortiment aan goederen. Enkele voorbeelden hiervan zijn: brood, water, melk, frietjes, kaas enz.

Buiten het feit dat Albert Heijn enkel etenswaren verkoopt hebben ze ook een koffiemachine in de winkel staan zodat de mensen kunnen genieten van een kopje koffie. Als ze een nieuw product of goed in de winkel toevoegen, leggen ze proevertjes klaar zodat de klant kan proeven of het nieuwe product hun smaakt. Dit is ook zeker een meerwaarde voor de winkel.

Bedrijfslogo

Het huidige logo van Albert Heijn bestaat sinds 1965 en is een ontwerp van James Pilditch en John Harris van merkenbureau AID. Voor die tijd had het concern in de jaren twintig een logo waarin de A en H in elkaar waren vervlochten. Eind jaren dertig stonden de letters naast elkaar met daaronder de zin “voor kwaliteit”. Nadat Albert Heijn was benoemd tot hofleverancier, verscheen vanaf de jaren vijftig het wapen dat bij deze titel hoort in het logo van de supermarktketen. Vanaf 1966 wordt het logo van Pilditch gehanteerd, de in blauw uitgevoerde vervlochten A en H. Sinds 2003 heeft Albert Heijn hun huismerkproducten voorzien van een nieuwe verpakking: een witte balk met aan de linkerkant een scheef donkerblauwhuisje met daarin het logo in wit uitgevoerd. Het huisje met het witte logo is later ook het nieuwe logo van Albert Heijn geworden.

 Takkenpakket

Mijn dagelijkse werkzaamheden als logistiek medewerker bij Albert Heijn bestond uit het laden en lossen van de vrachtwagen en verdelen/sorteren van de geleverde goederen/producten. Het vullen van de rekken in de winkel behoort soms ook tot mijn takenpakket. Ook ben ik verantwoordelijk voor de retour van goederen, dit wanneer de goederen verkeerd geleverd zijn of beschadig.